cookieImage
2025-2026 / CHIM9256-1

Inorganic materials and chemistry

Durée

15h Th, 15h Proj.

Nombre de crédits

 Master en sciences chimiques, à finalité approfondie (AMIS)4 crédits 
 Master en sciences chimiques, à finalité approfondie (FAME AIS)4 crédits 
 Master en sciences physiques, à finalité approfondie (AMIS)4 crédits 
 Master en sciences physiques, à finalité approfondie (FAME-AIS)4 crédits 

Enseignant

Nicolas Somers, Bénédicte Vertruyen

Coordinateur(s)

Bénédicte Vertruyen

Langue(s) de l'unité d'enseignement

Langue anglaise

Organisation et évaluation

Enseignement au premier quadrimestre, examen en janvier

Horaire

Horaire en ligne

Unités d'enseignement prérequises et corequises

Les unités prérequises ou corequises sont présentées au sein de chaque programme

Contenus de l'unité d'enseignement

This course is taught in English, as part of the Amis and FAME+ Masters.

Since this course is an optional course taught to a usually small number of students, there is some latitude in defining its content, for example by taking into account topics of interest for the future master thesis, etc.

The course usually relies on the analysis and discussion of papers from the recent literature. Depending on the different backgrounds of students, the course may start with a few more conventional lectures. 

The "project" part of the course can be an experimental project and/or the guided preparation of a tutorial presentation (i.e., focusing on specifities of addressing a non-expert audience)

Acquis d'apprentissage (objectifs d'apprentissage) de l'unité d'enseignement

The learning outcomes differ since the course is tailored to take into account the specific background of individual students.

Savoirs et compétences prérequis

introductory courses in experimental inorganic and solid state chemistry

Activités d'apprentissage prévues et méthodes d'enseignement

  • lectures
  • reading and discussion of literature papers and/or textbook chapters
  • project (experimental project and/or preparation of a tutorial presentation)

Mode d'enseignement (présentiel, à distance, hybride)

Combinaison d'activités d'apprentissage en présentiel et en distanciel


Informations complémentaires:

  • lectures and tutoring/discussion sessions
  • work at home (required reading, preparation of tutorial presentation,...)
  • labwork (in case of experimental project)

Supports de cours, lectures obligatoires ou recommandées

Plate-forme(s) utilisée(s) pour les supports de cours :
- eCampus


Informations complémentaires:

A copy of all powerpoint slides will be available

Relevant material from literature and/or textbooks can be recommended

Modalités d'évaluation et critères

Examen(s) en session

Toutes sessions confondues

- En présentiel

évaluation orale

Travail à rendre - rapport

Evaluation continue


Informations complémentaires:

  • lectures or papers discussed during the quadrimester: assessment based on oral exam 
  • labwork and/or tutorial presentation : assessment based on (1) involvement during quadrimester, (2) quality of presentation slides and conformity to guidelines and (3) oral presentation and questions 

Stage(s)

Remarques organisationnelles et modifications principales apportées au cours

1st quadrimester - timetable to be agreed on depending on student timetable for courses with fixed schedules

Starting date: first week of October at the latest, please contact B. Vertruyen (b.vertruyen.at.uliege.be) at earliest opportunity

Contacts

Prof. Benedicte VERTRUYEN

Dr Nicolas SOMERS

GREENMAT, Chemistry Institute B6a (1st floor)

Contact : by e-mail (b.vertruyen.at.uliege.be)

 

 

Association d'un ou plusieurs MOOCs