University of Liege | Version française
Academic year 2014-2015Value date : 12/05/2015
Version 2013-2014
ORLG0240-1  Notions in otorhinolaryngology

Duration :  15h Th
Number of credits :  
Master in Dentistry, Professional research, 1st year2
Lecturer :  Philippe Lefèbvre
Language(s) of instruction :  
French language
Course contents :  
Le cours d'Oto-Rhino-Laryngologie des dentistes comporte 15 leçons d'une heure. Il est divisé en trois grands chapitres:
- La pathologie de l'oreille: aperçu relativement succinct de cette pathologie (en particulier vue sous l'angle du diagnostic différentiel des différentes affections dentaires).
- La pathologie rhino-sinusale avec un accent tout particulier sur la pathologie sinusale ainsi que les techniques de traitement de cette dernière, en particulier la démonstration de l'intérêt de la chirurgie endoscopique rhino-sinusale.
- La pathologie bucco-pharyngo-laryngée avec un accent tout particulier sur les différentes lésions buccales.
Learning outcomes of the course :  
Prerequisites and co-requisites/ Recommended optional programme components :  
Planned learning activities and teaching methods :  
Mode of delivery (face-to-face ; distance-learning) :  
Recommended or required readings :  
Assessment methods and criteria :  
Work placement(s) :  
Organizational remarks :  
Contacts :  



Home

Bachelors, masters, advanced master et AESS

Lifelong Learning Education

Doctorat (Ph.D.)

Search by teacher

Search by course code and title

Students and Studies Administration - Academic Affairs - Contact : Monique Marcourt, General Director for Education and Training - Developed by SEGI